På juldagen kom hon

Jag kan inte vara nöjdare över hur julen gick. Zacharias fick fira jul tillsammans med oss och följande dag kom hon, vår fina Wilja till världen.

Under julnatten hade jag känt av lite förvärkar och på morgonen fortsatte värkarna. Det var först på eftermiddagen som värkarna blev så pass täta så att vi bestämde oss för att åka in. Med nöd och näppe hann vi till förlossningssalen och 30 minuter senare var hon ute. Kort kan jag säga att min entre till BB kändes som om jag medverkade i en scen från en film (när man tänker på det såhär i efterhand). Jag kommer att skriva mera om förlossningsberättelsen i ett annat inlägg, när jag hinner.

Vi har nu varit två dagar på bb och igår på torsdag fick vi åka hem på eftermiddagen. Det var precis samma känsla som förra gången när vi åkte hem med Zacharias. Allt var lite nervöst och pirrigt och jag dubbelkollade säkert ett tiotal gånger att hon andades innan vi var hemma (färden tog ca 30 minuter).

Det är nog en härlig tid att vara inne i den här bebisbubblan. Att få lära känna sitt underverk. Ibland kan jag sitta och stirra på henne i all oändlighet. Tänk att hon har varit i min mage? Till och med att byta blöja är mysigt. Det är urgulligt att se på henne när man går med henne på sin axel och hon tittar upp mellan varven och försöker titta varifrån ljuset kommer ifrån (jag tror vi skall lämna fram ljulbelysningen länge i år). Såna små stunder överväger de minustimmar som har börjar rada upp sig på mitt sömnkonto.

Detta blev ett väldigt kort uppdatering från lyan. Men bättre kort än ingenting alls. Hoppas ni också har ett fint jullov. Ta hand om er!

Författare: Emma J

Emma småbarnsmamma i sina bästa år

2 reaktioner till “På juldagen kom hon”

Lämna en kommentar